Letecká doprava

Vážení zákazníci, stejně, jako v roce minulém, i letos pořádáme do našich destinací většinou charterové, ale i pravidelné lety na křídlech letadel renomovaných leteckých společností, které splňují veškeré bezpečnostní normy Evropské Unie. Úkolem naším, i smluvních partnerů, je dopravit Vás rychle, levně, pohodlně a hlavně bezpečně do místa Vaší dovolené.

Následující informace by Vám měly přinést klid a bezpečí a také si kladou za cíl Vás provést celým procesem přepravy od vstupu na letiště až po samotný přílet do cílové destinace.

Cestovní kancelář Mepratour spolupracuje s těmito leteckými společnostmi:

CCA - Central Charter Airlines (www.flycca.cz)

České aerolínie (www.csa.cz)

Travel Service (www.travelservice.aero)

Smart Wings (www.smartwings.com)

WiZZ Air (www.wizzair.com)

Letadla, se kterými se můžete na svých cestách setkat:

 

 

Boeing 737 - 800 (Travel Service)

_________________________________________________________________

Boeing 737 - 500 (Smart Wings)

 

Letadla jsou využívána CK Mepratour na pravidelných letech:

Řecko: Praha - Korfu (8/11/15 denní)

Řecko: Praha - Kavala (8/11/15 denní)

Řecko: Praha - Rhodos (8/11/15 denní)

Délka letadla: 31.01 m
Výška letadla: 11.13 m
Rozpětí křídel: 28.88 m
Motory: 2x 89,0 kN CFM International CFM56-3C-1
Provozní hmotnost prázdného stroje: 40 000 kg
Maximální vzletová hmotnost: 54 000 kg
Posádka: 2 piloti + 3 stevardi
Počet sedadel: 132
Maximální rychlost: 912 km/h
Cestovní rychlost: 800 km/h
Dolet: 4 444 km
Objem paliva: 20 000 l

Boeing 737 - 500 je důstojným nástupcem jeho dvou starších bratrů, s označením 300 a 400. První spuštění výroby Boeingu 737 - 500 bylo zahájeno v květnu 1988 s označením (tehdy) 1000 (Boeing 737-1000). Byl zkrácen trup a snížen počet sedadel. Do historie se vepsal jako nejkratší a nejmenší Boeing 737 druhé generace. Poporvé letadlo vzlétlo v červnu 1989, v únoru 1990 byl stroj uveden na trh. Výroba byla zastavena v roce 1999. Bylo dodáno něco kolem 380 těchto letadel, v Česku dodnes s tímto strojem létá ČSA a Smart Wings.

_________________________________________________________________

Airbus A 320 - 200 (WiZZ Air)

Letadla jsou využívána CK Mepratour na pravidelných letech:

Itálie: Praha - Benátky (8 denní)

Rozpětí křídel:  34,09 m 
Délka letadla:  37,57 m 
Výška letadla:  11,76 m 
Motory: 2 motory International Aero Engines IAE V2500-A5 
Provozní hmotnost prázdného stroje:  43 200 kg 
Maximální vzletová hmotnost:  71 500 kg 
Posádka: 2  piloti + 2 stevardi
Počet sedadel: 180 
Maximální rychlost: 903 km/h 
Cestovní rychlost: 840 km/h 
Dolet: 3600 km 
Objem paliva: 24 000 l 

V únoru 1981, se konsorcium Airbus Industrie rozhodlo zahájit vývoj letadla pro krátké tratě, které by představovalo konkurenci pro typy Boeing 737 a McDonnell Douglas MD-80. Ačkoliv byl Airbus 320 koncipován jako přímý konkurent těchto dvou typů, Airbus Industrie nakonec vyvinulo úplně novou kategorii letounu pro krátké a střední tratě. Trup byl rozměrnější (pro větší pohodlí cestujících a větší prostory pro náklad). British Aerospace dodalo nový typ křídla, instalovány byly nové motory od CFM od konsorcia General Eletric/SNECMA. Do letounu bylo zabudováno nové, počítačem ovládané, elektroimpulzivní řízení "fly by wire", které ulehčuje pilotům řízení letadla.Také nové materiály použité na A-320 snížily celkovou hmotnost letounu. Roll - out Airbusu 320 se odehrál 14.2. 1987. V té době Airbus registroval 262 pevných objednávek a 157 opcí. První let Airbus 320 vykonal 22.2. 1987 a 28.4. 1988 začal operovat na linkách Air France. O dva dny později převzala svůj první letoun z objednaných deseti i British Airways ( jednalo se o letouny objednané původně společností British Caledonian, kterou ale British Airways ještě před převzetím Airbusů 320 pohltily). Prvních 21 letounů bylo vyrobeno ve verzi A320-100. Od té doby Airbus dodává pouze letouny verze -200, které se vyznačují větší kapacitou nádrží, výkonnějšími motory, o 7 tun vyšší maximální vzletovou hmotností a winglety na koncích křídla. Verze -200 poprvé vzlétla v roce 1988 a ve stejném roce převzala první vyrobené letouny společnost Ansett Australia.